۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

حق مشاوره و آگهي!

موضوع: سازمان برنامه 
صبح روز سه‌شنبه گذشته نجفقلي پسيان سردبير سابق روزنامه صبح امروز ضمن صحبت درباره حيف و ميل‌هايي كه در سازمان برنامه مي‌شود مي‌گفت در سازمان برنامه بهزادي مدير مجله سپيد و سياه، دكتر مصطفوي مدير مجله روشنفكر، طباطبايي مدير روزنامه دنيا و جهانبانوئي مدير مجله فردوسي به عنوان مشاور مطبوعاتي هريك ماهيانه مبلغ سي هزار ريال حقوق مي‌گيرند و علاوه براين مبلغي بابت آگهي‌ها و رپورتاژهاي سازمان برنامه به طور متوسط 1500 تومان اخذ مي‌نمايند. 
پي‌نوشت تيمسار معاون سوم ساواك 
رونوشت به پرونده مجله‌ها و روزنامه مزبور ضميمه شود 
اصل در پرونده مجله سپيد و سياه بايگاني است. 1/12/40

نظر انگليسيها درباره تشكيل حكومتي مقتدر به نخست وزيري سپهبد بختيار!

موضوع: منوچهر قبائي فرماندار سابق تهران 
منوچهر قبائي فرماندار سابق تهران گفته است سناتور سابق دكتر امامي (امام جمعه تهران) به وي اظهار داشته نظر انگليسيها اين است در ايران حكومت مقتدري تشكيل شود كه در نهايت قدرت جلو پيشرفت نفوذ سياسي شوروي و آمريكا را بگيرد و كانديد انگليسيها براي اجراي اين نقشه تيمسار سپهبد بختيار مي‌باشد كه قدرت و لياقت خود را ثابت كرده و در بين عموم محافل داخلي داراي طرفداران پروپاقرصي مي‌باشد. 
امام جمعه تهران گفته است يك روز متوجه خواهيم شد كه مانند سپهبد رزم‌آرا فرمان نخست وزيري بختيار صادر مي‌شود و در نهايت قدرت اختيار حكومت را به دست خواهد گرفت و به اين همه كشمكشها و اعمال نفوذهاي آمريكائيها خاتمه خواهد داد . م . م 
در پرونده دكتر سيد حسن امامي (امام جمعه تهران) بايگاني شود. 

اظهارات راننده وزير كشاورزي سابق درباره سپهبد رياحي : همه مي‌برند و مي‌خورند !

موضوع: اظهارات راننده وزير كشاورزي سابق درباره سپهبد رياحي 
ساعت 0900 روز 3/8/46 راننده سپهبد رياحي وزير سابق كشاورزي به نام حسن ضمن يك بحث و گفتگو به احمد خداكرم راننده آقاي نخست‌وزير اظهار داشت تاكنون من وزيري به دزدي و كثيفي سپهبد رياحي وزير سابق كشاورزي نديده‌ام. چون هنگام تصدي خود مليون‌ها تومان دزدي و سوءاستفاده نموده و در نزديكي تهران يك باغ بسيار بزرگ كه معلوم نيست از كجا بدست آورده براي خود فراهم و سال گذشته چندين ميليون متر آن را درختكاري و كليه درخت‌ها را نيز از باغ دانشكده كشاورزي كرج آورده است و هر موقع كه جهت بازديد و سركشي به باغ مي‌رود به منظور اينكه كسي از وضعيت باغ مطلع نشود به تنهايي مي‌رود و حتي از اتومبيل من استفاده ننموده تا من نيز از آن مطلع نشوم. ناطق سپس افزود اين سفره‌ايست كه باز است و همه مي‌برند و مي‌خورند آقاي وزير كشاورزي هم كه زرنگ‌تر بوده سهم بيشتري از اين سفره براي خود برداشته است. 
بهره‌برداري گرديده در پرونده كلاسه 7670 بايگاني شود. 
آقاي صيرفي 8/8/46 

دريافت رشوه توسط امام جمعه تهران

مسجد شاه تهران از طرف شرق به وسيله يك درب به بازار سلطاني و بازار كتاب و كاغذ‌فروشها و بازار صحافها و بازار بزازها ارتباط دارد و از طرف غرب نيز به وسيله درب ديگري به بازار بزازها متصل مي‌گردد و بنابراين وسيله ارتباط چند بازار به يكديگر معبر اياب و ذهاب زياد مي‌باشد كه در واقع مانند چهارراه تجارتي بوده و از اين لحاظ اهميت شاياني دارد. در بازار شايع و تقريباً تأييد شده است كه امام جمعه تهران (دكتر حسن امامي) به‌عنوان اينكه كليمي‌ها و ارامنه و ساير اقليت‌ها كه خارج از مذهب اسلام مي‌باشند به‌منظور رفتن به بازارهاي نامبرده داخل مسجد شده از آن عبور مي‌نمايند و لذا هتك حرمت مسجد و اماكن مقدسه مي‌شود، دستور مي‌دهد كه درب‌هاي شرقي و غربي بسته شود . بازاريها كه در نتيجه اين امر لطمه بزرگي به كسب و كار آنها وارد مي‌آيد مبلغ دويست هزار تومان از بين كسبه و تجار جمع‌آوري نموده به امام جمعه مي‌دهند و مشاراليه تلفني به خادم مسجد دستور مي‌دهد كه درب‌ها را باز و فعلاً تا اطلاع بعدي عبور و مرور آزاد باشد و پس از يك ساختمان در حوالي ميدان 24 اسفند (انتهاي خيابان شاهرضا) به مبلغ سيصد و هشتاد هزار تومان خريداري نموده كه به آنجا نقل و مكان نمايد. 

۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

قاچاق هروئین توسط دکتر جهانشاه صالح وزیر سابق بهداری!

موضوع: دكتر جهانشاه صالح 
دكتر جهانشاه صالح وزير سابق بهداري كه قريب دو سال قبل وزير بهداري بود و ده كيلو گرم هروئين را به طور قاچاق وارد ايران كرده بود گويا مقامات مربوطه به اين موضوع پي‌برده بودند و در حال حاضر استاد دانشگاه تهران مي‌باشد به‌طوري كه دكتر رضا نقابت داراي شماره تلفن 43745 كه در خيابان پهلوي سه راه شاه كوچه جنب بيمارستان وزيري سكونت دارد اظهار داشته است مدتها قاچاقي هروئين وارد مي‌كرده و از موقعيت خويش سوءاستفاده مي‌نموده و در ضمن از فروش مواد مخدره پول سرشاري به جيب زده و مبارزه با ترياك نيز فقط رد گم كردن و در ضمن رواج بازار هروئين و مرفين و كوكائين خودش بوده است. 
1ـ در پرونده دكتر چهانشاه صالح ضميمه 
2ـ رونوشت در پرونده قاچاق هروئين ... 
3ـ در دفتر هم ثبت گردد. 

اظهارات موهن سرتيپ بازنشسته سيف‌اله ضرابي: يك رفتگر انگليسي ارزشش از شاه بيشتر است!

موضوع: اظهارات موهن سرتيپ بازنشسته سيف‌اله ضرابي نسبت به اعليحضرت همايوني در خارج از كشور 
به طوري كه يك نفر مسافر ايراني كه تازه از لندن به تهران آمده اظهار داشته: سرتيپ بازنشسته سيف‌اله ضرابي كه مدتي است در لندن اقامت نموده بين ايرانيان مقيم انگلستان و حتي خارجي‌هايي كه با او آشنا هستند چنين شايع نموده است: 
شاه ايران در خارج خصوصاً انگلستان اعتباري ندارد. يك رفتگر انگليسي ارزشش از شاه بيشتر است. شاه به هيچ‌وجه به فكر ملت نيست. پولها و مكنت خود را به عناوين مختلف از ايران خارج مي‌نمايد هر وقت به اروپا يا خارج مسافرت مي‌نمايد جز خوشگذراني و عياشي منظور ديگري ندارد من (سرتيپ ضرابي) عار دارم كه در خارجه خود را ايراني معرفي نمايم حتي حاضرم در انگلستان شاغل پست‌ترين كارها باشم و نگويند كه يك نفر ژنرال ايراني هستم. ضمناً دوست نزديك و همفكر او در لندن سرتيپ زاهدي است كه سرپرستي اطفال خود را كه در لندن تحصيل مي‌كنند عهده‌دار است. 
فعلاً اقدامي ندارد. 24/6/41 

ارتباط والا حضرت با معتادان و قاچاقچيان

حضور مبارك جناب آقاي علم وزير محترم دربار شاهنشاهي 
رئيس تشريفات وزارت خارجه سوئيس از اينجانب خواست كه به ملاقات او بروم و اظهار داشت كه والاحضرت بهزاد پهلوي برادرزاده اعليحضرت همايون شاهنشاه آريامهر چندي پيش در ژنوبه داروخانه‌اي مراجعه و تقاضاي خريد دعواي ]داروي[ مخدر و غيرمجازي را نموده است و در مقابل تذكر فروشنده وي را مصدوم و فرار نموده‌اند به علاوه از پرداخت پول تاكسي نيز استنكاف كرده‌اند و داروفروش كه مجروح گرديده به پليس و مقامات شكايت كرده است. ضمناً پليس در تحقيقاتي كه به عمل آورده معلوم شده است كه والاحضرت با محافل معتادين و قاچاقچيان آمد و رفت داشته و با چند قاچاقچي تماس گرفته‌اند چون ممكن است اين قضايا به دست روزنامه‌ها بيفتد و سروصدا و جنجال برپا نمايند دولت سوئيس تقاضا دارد كه ترتيب بازگشت والاحضرت به ايران داده شود و ضمناً نيز اقدام لازم نسبت به تاديه غرامات داروفروش و تاكسي به عمل آيد. اينجانب به ايشان اطمينان دادم كه نسبت به اين امر اقدام مجدانه معمول خواهد گرديد. به قرار تحقيقي كه از جناب آقاي خوانساري سفير شاهنشاه آريامهر شد والاحضرت دو هفته پيش به تهران بازگشت فرموده‌اند و جناب آقاي خوانساري نيز با داروفروش و تاكسي در تماس هستند كه رضايت آنان را جلب نمايند. بلافاصله آقاي رئيس تشريفات را از جريان مطلع داشت ايشان از اقدامي كه شده ابراز امتنان نمودند. 
با تقديم مراتب اخلاص وارادات - سفير شاهنشاه آريامهر – محمود اسفندياري 
 

رشوه به رئیس اداره آگاهی شهربانی کل!

موضوع: شهرباني كل كشور (اداره آگاهي)
روز فوق رئيس شعبه آگاهي كلانتري سلطنت‌آباد در حال صرف مشروب الكلي به طور خيلي خصوصي مي‌گفت ماهيانه بايستي مبلغ يكصد هزار ريال به سرهنگ بهزادي رئيس اداره آگاهي شهرباني كل رشوه بدهد و اضافه مي‌نمود سرهنگ بهزادي منزلي در زمين كلاب دارد كه وجوهات در آنجا مستقيم به ايشان داده مي‌شود و پاره‌اي از رؤساي آگاهي ماهيانه تا مبلغ چهل هزار تومان به ايشان مي‌پردازند و ما آنچه اثاثيه مسروقه از سارقين مي‌گيريم و تحويل مي‌دهيم چند روز بعد با توصيه تلفني تيمسار رياست شهرباني يا سرهنگ بهزادي به اشخاص ديگر به‌عنوان صاحب مال مسروقه داده مي‌شود و اغلب اتفاق مي‌افتد فرشهايي كه اين اشخاص مي‌برند بيش از يك ميليون ارزش دارد مشاراليه توضيح داد كه غير از اين مورد موارد ديگري نيز وجود دارد كه رئيس آگاهي از آن محل‌ها وجوه زيادي به جيب مي‌زند و روي اين اصل نامبرده كه تا چند سال قبل در سمت معاون آگاهي حتي مبالغي مقروض بوده حاليه صاحب ميليونها تومان ثروت شده است.
اصل روي پرونده ب ـ ه‍ ـ 592
بايگاني شود. 31/2

۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

والا حضرت از پرداخت عوارض معافند!

محترماً به استحضار مي‌رساند:
سازمان اطلاعات و امنيت مازندران طي نامه‌اي اعلام داشته كه در اجراي تصويب‌نامه انجمن شهر مأمورين شهرداري از كليه كاميونهاي حامل مركبات كه به تهران مي‌روند مبلغي به عنوان عوارض دريافت مي‌دارند (هر بيست كيلو 5 ريال) ليكن چندي قبل مأمورين شهرداري با ماشينهاي متعدد حامل مركبات برخورد و تقاضاي عوارض مي‌نمايند و شخصي به نام غلامعلي احمدي سرپرست باغات مهدشت والاحضرت شاهپور محمود‌رضا پهلوي خود را معرفي و مدعي مي‌گردد كه مركبات مزبور متعلق به والاحضرت مي‌باشد و از پرداخت عوارض امتناع مي‌ورزد و شهرداري نيز با اخذ رسيدهاي متعدد از دريافت عوارض خودداري مي‌نمايد. متن يكي از رسيدهايي كه احمدي به عوض عوارض به مأمورين شهرداري داده است به شرح زير مي‌باشد:
آقاي افتخار شهردار محترم ساري پيرو مذاكرات تلفني كاميون شماره 19594 تهران الف تعداد 627 كارتن پرتقال سازمان زراعي باغات مهدشت والاحضرت شاهپور محمود‌رضا پهلوي را از ساري به تهران حمل مي‌نمايد. خواهشمند است دستور فرماييد مأمورين شهرداري همكاري لازم را به عمل آورند.
سرپرست باغات مهدشت غلامعلي احمدي
مراتب جهت استحضار به عرض مي‌رسد.

اجاره دادن انتخابات مجلس شورای ملی به مبلغ بیست میلیون تومان!

بین کارمندان عالیرتبه وزارت کشور از قول تیمسار سپهبد علوی‌مقدم وزیر کشور گفته می‌شود که مشارالیه انتخابات دوره بیستم را دربست بیست میلیون تومان اجاره کرده و جمع شیفری که کارمندان مزبور بابت وجوه دریافت شده از کاندیداها که تاکنون افشا شده اظهار میدارند مبلغ 18 ملیون تومان می‌باشد. 
در پرونده سپهبد مهدیقلی علوی مقدم بایگانی شود. کامیاب 17/12/39 

۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

عمل جراحی بینی والاحضرت نازک پهلوی در پاریس!


تلگراف رمز ـ خيلي خيلي فوري
جناب آقاي پاكروان سفير شاهنشاه آريامهر ـ پاريس
به امر مطاع مبارك اعليحضرت همايون شاهنشاه آريامهر والاحضرت نازك براي يك عمل جراحي بيني به پاريس تشريف مي‌آورند خواهشمندم دستور فرمايند از دقيقه ورود، ايشان را مواظبت و تمام وسايل راحتي از نظر هتل و وسايل اياب و ذهاب در مدت توقف در پاريس و همچنين تعيين دكتر براي عمل جراحي مورد بحث را در نظر بگيريد و تمام مخارج جراحي و مداوا و مخارج اقامت در پاريس را دستور فرماييد سفارت پرداخت و صورتحساب ارسال فرمايند كه فوراً از وزارت دربار شاهنشاهي حواله شود خواهشمندم دستور فرمايند تمام مراقبت‌هاي لازم را به عمل آورند. سپاسگزارم
وزير دربار شاهنشاهي - اسداله علم
رونوشت براي استحضار جناب آقاي بهبهانيان معاون محترم وزارت دربار شاهنشاهي به منظور اقدامات لازم ايفاد مي‌شود. سپاسگزارم- وزير دربار شاهنشاهي - اسداله علم 


انگلیسها اربابان ما هستند!

در تاريخ 24/2/49 ساعت 0900 سناتور نمازي به منزل علم وزير دربار شاهنشاهي رفته بود عموي راننده وزير دربار كه جلو منزل ايستاده بود اظهار داشت اتومبيل را در همين مكان پارك كنيد ساعت 0930 سفير انگليس كه آمد نامبرده اظهار داشت حالا بايد جاي اتومبيل خودمان را به سفير انگليس بدهيم به او گفته شد چرا جاي خودت را به او دادي گفت آقاي علم گفته كه هر وقت ماشين سفير انگليس آمد جاي خودت را به او بده اگر ايشان هم نمي‌گفت ما بايد بدانيم كه انگليسها اربابان ما هستند بايد به ايشان احترام بگذاريم. 
نظريه رهبر عمليات: نام عموي راننده وزير دربار براي منبع روشن نمي‌باشد به وي گفته شد كه نام وي را تعيين و تسليم نمايد. تاكستان 
آقاي شاكري‌نژاد » آقاي سالار.... 
يك نسخه محصول 30/2/49 
نسخه دوم محصول منبع 
در پرونده اسداله علم به كلاسه 73810 بايگاني شود.



سوء استفاده های همسر یک وزیر!

خانم ليلا امامي همسر سابق نخست‌وزير براي پرورش گل، گلخانه‌اي در كرج تأسيس نموده كه به‌طور كلي تأسيسات ساختمان و وسايل مربوط به آن بدون گمرك و به‌عنوان نخست‌وزيري وارده شده و از نظر فني و غيره نيز كليه پرسنل فني نخست‌وزيري بخصوص آقاي مصطفي بهرامي تكنسين برق در هفته دو الي سه روز در گلخانه خانم مزبور انجام وظيفه مي‌نمايد. قسمت عمده فعاليت‌هاي گلخانه با نيروي انساني و بودجه نخست‌وزيري اداره و هدايت مي‌شود در حالي كه خانم امامي هر سبد گل را از 400 الي 1500 تومان به نخست‌وزيري مي‌فروشد و در ايام نوروز و كريسمس متجاوز از 000/350 هزار تومان پول گل به ايشان پرداخت مي‌شود و جاي تأسف است كه موقعي كه صورتحساب از سامان گل به كار‌پردازي نخست‌وزيري مي‌رسد هيچ‌كس جرأت ندارد كه بر روي فاكتور بررسي نمايد و در مدت يك ساعت چك سامان گل آماده مي‌شود. ضمناً يك اتومبيل بنز 280 با دو نفر راننده نخست‌وزيري در اختيار ايشان قرار دارد. 
نظريه سه‌شنبه : شنبه قابل اعتماد است و گزارش قابل بررسي است. تاكستاني 
نظريه جمعه جمعه: نظريه سه‌شنبه مورد تأييد است. آراسته 
به اداره كل نهم منعكس تا تحقيق نمايند و در صورت تأييد گزارش شود. ثابتي 
در پرونده كلاسه 62423 بايگاني شود. 



يا بايد پول داشت يا مقام!

در تاريخ 5/2/49 ساعت 0800 در باشگاه ايران حسين استوار راننده سپهبد علوي مقدم، كاظم‌زاده راننده صمصام بختياري، محمود راننده دانشگاه تهران، عسگر راننده باشگاه ايران، نصرت‌اله يوسفي يكي از كاركنان باشگاه ايران به دور هم تجمع نموده و راننده صمصام بختياري به راننده تيمسار علوي مقدم اظهار مي‌دارد امروز در تشييع جنازه تيمسار پايدار آن اتومبيل سفيد رنگ مربوط به چه كسي بود كه آن قدر به صاحبش احترام مي‌گذاشتي نامبرده اظهار داشت مال آقاي دولو دوست شاهنشاه. كاظم گفت براي اينكه دوست شاه است آن‌قدر احترام مي‌گذاري يا اينكه حق و حساب مي‌دهد در پاسخ اظهار داشت ما بايد هر روز براي شاهنشاه غذا ببريم و شاهنشاه هفته‌اي 2 روز به منزل دولو تشريف مي‌برند و ضمناً منزل دولو مركز ترياكي‌ها نيز مي‌باشد و از صبح تا شب ترياك روبراه است از رئيس شهرباني گرفته تا بازاري‌ها براي تفريح و ترياك كشيدن به منزل نامبرده مي‌روند سپس راننده صمصام بختياري اظهار داشت يك روزي هم صمصام بختياري مانند دولو برو بيا داشت از كار كه افتاد ديگر كسي به ديدنش نيامد و به قول صمصام بايد در اين مملكت يا مقام داشت يا پول در غير اين صورت كسي توجهي ندارد. تاكستاني 
نظريه رهبر عمليات: نظري ندارد. 
توضيح 20 ه‍: قبلاً در مورد دولو گزارشات عديده تقديم شده است. 
نسخه محرمانه محصول منبع 
آقاي شاكري‌نژاد 
بايگاني شود 



۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

حضور مبارك جناب آقاي علم وزير محترم دربار شاهنشاهي

رئيس تشريفات وزارت خارجه سوئيس از اينجانب خواست كه به ملاقات او بروم و اظهار داشت كه والاحضرت بهزاد پهلوي برادرزاده اعليحضرت همايون شاهنشاه آريامهر چندي پيش در ژنوبه داروخانه‌اي مراجعه و تقاضاي خريد دعواي ]داروي[ مخدر و غيرمجازي را نموده است و در مقابل تذكر فروشنده وي را مصدوم و فرار نموده‌اند به علاوه از پرداخت پول تاكسي نيز استنكاف كرده‌اند و داروفروش كه مجروح گرديده به پليس و مقامات شكايت كرده است. ضمناً پليس در تحقيقاتي كه به عمل آورده معلوم شده است كه والاحضرت با محافل معتادين و قاچاقچيان آمد و رفت داشته و با چند قاچاقچي تماس گرفته‌اند چون ممكن است اين قضايا به دست روزنامه‌ها بيفتد و سروصدا و جنجال برپا نمايند دولت سوئيس تقاضا دارد كه ترتيب بازگشت والاحضرت به ايران داده شود و ضمناً نيز اقدام لازم نسبت به تاديه غرامات داروفروش و تاكسي به عمل آيد. اينجانب به ايشان اطمينان دادم كه نسبت به اين امر اقدام مجدانه معمول خواهد گرديد. به قرار تحقيقي كه از جناب آقاي خوانساري سفير شاهنشاه آريامهر شد والاحضرت دو هفته پيش به تهران بازگشت فرموده‌اند و جناب آقاي خوانساري نيز با داروفروش و تاكسي در تماس هستند كه رضايت آنان را جلب نمايند. بلافاصله آقاي رئيس تشريفات را از جريان مطلع داشت ايشان از اقدامي كه شده ابراز امتنان نمودند.
با تقديم مراتب اخلاص وارادات - سفير شاهنشاه آريامهر – محمود اسفندياري

اهانت و حمله به مامور توسط والاگهر بهزاد بخاطر یک سوال!

موضوع: والاگهر بهزاد
محترماً به استحضار مي‌رساند:
برابر گزارش پليس تهران، ساعت 1430 روز 8/10/52 پنج نفر به سينماي شهر تماشا واقع در ميدان 24اسفند مراجعه، يكي از آنها هنگام دريافت 5 بليط ورودي اظهار مي‌دارد من والاگهر بهزاد هستم وجه آن را از وزارت دربار بگيريد كه مدير سينما به احترام نام وزارت دربار موضوع را قبول و بليط‌ها را تقديم مي‌نمايد سپس با صاحب سينما در اين مورد مشاوره چون احتمال مي‌دهند ممكن است جعل عنوان شده باشد به ستوان يك افخمي افسر انتظامي محل مراجعه و از طريق كلانتري 8 با تلفن شماره 45171 وزارت دربار شاهنشاهي تماس حاصل آقاي درويش مقامي اعلام مي‌دارند كه والاگهر بهزاد فرزند والاحضرت حميدرضا هستند ولي انجام چنين عملي از ناحيه ايشان بعيد به نظر مي‌رسد امكان دارد جعل عنوان شده باشد بهتر است افسر مربوطه به منظور روشن شدن موضوع به آنان مراجعه نمايد. ستوان افخمي در حالي كه عده‌اي تماشاچي در سالن بوده‌اند با ادب و نزاكت مراجعه كه بلافاصله مورد اهانت و حمله قرار گرفته حتي با سيلي و مشت افسر مذكور را مضروب مي‌نمايند. كه افسر با احترام نام وزارت دربار شاهنشاهي سكوت اختيار، مراتب صورت‌مجلس و به كلانتري گزارش مي‌دهد، يكي از همراهان والاگهر بهزاد كه خود را راننده وزارت دربار معرفي مي‌نموده با تلفن موردنظر تماس حاصل موضوع تأييد مي‌گردد كه ايشان والاگهر بهزاد بودند. مراتب جهت استحضار اعلام گرديد.
رئيس شهرباني كشور . سپهبد صمديان‌پور

اظهارات مسترهيدن تبعه امريكا در مورد ترميم كابينه !



از: 322
تاريخ: 29/7/46 
به : 821
شماره: 39613/322 
موضوع : اظهارات مسترهيدن تبعه امريكا در مورد ترميم كابينه 
طبق اطلاع مسترهيدن تبعه آمريكا متصدي امور فني شركت ساختماني زاگرس كه كارهاي ساختماني جمعيت خيريه پهلوي را در نياوران انجام مي‌دهد به سيدرحيم موسوي دبيركل سابق كاگران كارخانجات فخر ايران مسئول فعلي تأسيسات برق شركت زاگرس در مورد ترميم كابينه و تعويض دولت اظهار داشته كه آقاي هويدا عوض نخواهد شد فقط سه وزير به آن اضافه مي‌شود و كابينه خود را ترميم مي‌نمايد و اضافه نموده كه آقاي هويدا و وزير كار نظر موافقي با وزير آموزش و پرورش ندارند.