۱۳۹۲ آبان ۳, جمعه

عوايد ناچيز 220 هكتار زمين براي حميد رضا پهلوي!

جناب آقاي معينيان رياست محترم دفتر مخصوص شاهنشاهي 
باستحضار خاطر آن جناب مي‌رساند: 
عطف به مرقومه 148 ـ 1 ـ 102/ م ـ 4/9/51 به فرمان مبارك اعليحضرت همايون شاهنشاه آريامهر مقرر گرديد از بجنورد زميني به آقاي حميد‌رضا پهلوي اختصاص داده شود كه عوايد آن مرتباً براي ايشان حواله گردد و اين اقدام هم تحت‌نظر خود من انجام گردد كه با كسب اجازه از پيشگاه مبارك شاهنشاه آريامهر چون عوايد زمين انتخاب شده ناچيز بود صدو بيست هكتار ديگر به ايشان اختصاص داده شد كه جمعاً عوايد 220 هكتار زمين در بجنورد براي ايشان حواله مي‌شود؛ژ ولي چون مقرر فرمودند سند به اسم ايشان صادر نشود كه مبادا در مورد فروش آن اقدام نمايند به همين ترتيب عمل شده و مرتباً عوايد زمين حواله مي‌شود اخيراً متوجه شدم كه رئيس حسابداري وقت دقت كافي در اجاره دادن زمين نمي‌كند و مي‌توان بيش از آنچه او اجاره داده است اين زمين را به اجاره واگذار نمود كه در عوض 000/360 ريال اوليه مبلغ 000/550 ريال اجاره داده شد و اكنون از بجنورد گزارش مي‌دهند تمام اين مبلغ به حساب 4102 بانك صادرات شعبه شاهرضا اول لاله‌زار نو مربوط به حساب آقاي حميدرضا پهلوي حواله شده بنابراين متمني است مقرر فرمايند از ايشان استعلام شود اين وجه رسيده است يا خير در ضمن تا موقعي كه تجديد اجازه نشود مرتباً اين وجه همه ساله حواله خواهد شد. 
نماينده مخصوص اعليحضرت همايون شاهنشاه آريامهر 
در گرگان و دشت و گنبد و بجنورد ـ سرلشگر مزين 

۱۳۹۲ مهر ۲۴, چهارشنبه

دعوت از روحانيون براي جشن هاي تاجگذاري

نظر به اين كه بعضي از روحانيون خراسان با وجود دعوتي كه از طرف آستان قدس براي شركت در جشن‌هاي تاجگذاري از آنها به عمل آمده با تمارض يا بهانه عدم حضور در خراسان از شركت در اين مراسم فرخنده خودداري و حتي از شركت در مراسم عيد مبعث نيز شانه خالي كردند لذا اين ساواك با همكاري اوقاف اداره آموزش و پرورش و آستان قدس تصميمات زير را در مورد اين قبيل روحانيون سركش به مرحله اجرا گذارده است. 
1ـ اگر پيش‌نماز است از طريق حوزه علميه و اوقاف از پيش‌نمازي منع و شخص واجد شرايط ديگري به جاي او به مسجد مربوطه معرفي گردد. 
2ـ اگر اهل منبر است ممنوع‌المنبر و از كار او جلوگيري شود. 
نسبت به اين قبيل آخوند‌ها و معممين تا موقعي كه زبان و قلم خود را در راه خدمت به شاهنشاه و تجليل از معظم‌له‌ به كار نبرند سخت‌گيري بيشتري معمول و به تدريج از صحنه روحانيت طرد مي‌گردند. 
ضمناً در نظر است هريك از طلاب جوان مشمول خدمت وظيفه كه مطالبي عليه مقامات عالي كشور عنوان و يا جسته و گريخته منفي‌بافي مي‌نمايند از طريق اداره نظام وظيفه به خدمت مقدس سربازي فرا خوانده شوند. 

وزير مختار سفارت آمريكا و مستاجر حسنعلي منصور: من منصور را به نخست وزيري خواهم رساند!

سناتور سيدجلال‌الدين تهراني به يكي از دوستانش كه روز جمعه گذشته (11/11/42) به ملاقاتش رفته بود اظهار داشته: دخالت خارجي‌ها چقدر در امور كشور ما علني شده. وزيرمختار سفارت امريكا كه از مستأجرين حسنعلي منصور دبيركل حزب ايران نوين است و با او سروسري دارد علناً گفته است كه من منصور را به نخست‌وزيري خواهم رساند همان‌طوري كه دكتر علي اميني را نخست‌وزير كردم. 
اصل در پرونده سيدجلال‌الدين تهراني بايگاني است و در بولتن اخبار هم درج شده است در پرونده حسنعلي منصور بايگاني شود.