۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

شاهنشاه به اشخاص بی عرضه احترام می گذارد!

ساعت 0900 روز 30/7/45 راننده نظام اماني به نام رضا به طور خصوصي اظهار مي‌داشت روز قبل خانم نخست‌وزير كه به اتفاق مادرش با اتومبيل من به خياطي مي‌رفتند بين راه اظهار داشت آقاي هويدا براي مدت يك ماه از شاهنشاه كسب اجازه نموده‌اند كه به اتفاق به اروپا مسافرت نماييم. مادرش گفت موقع مراجعت باز هم نخست‌وزير خواهد بود يا خير؟ خانم نخست‌وزير گفت مثل اينكه اگر هم باشد براي مدتي كوتاهي زيرا روزي كه نخست‌وزير مريض بود شاهنشاه به عيادتش تشريف فرما شده بودند من كم و بيش از فرمايشات شاهنشاه فهميدم كه عمر نخست‌وزيري هويدا بايد نزديك به اتمام باشد. مادرش اظهار داشت من نمي‌دانم چه بگويم نظام امامي مي‌گويد با وجود اينكه آقاي هويدا داماد من است ولي من در تمام عمر نخست‌وزيري از اين بي‌مصرف‌تر نديده‌ام و نمي‌دانم چرا شاهنشاه به ديدن چنين شخصي مي‌آيند خانم نخست‌وزير گفت اين هم يك جورش است كه شاهنشاه به اشخاص بي‌عرضه احترام مي‌‌گذارد. سپس از خانم نخست‌وزير سؤال شد تاريخ مسافرت چه وقت است؟ اظهارداشت تا پانزدهم آبان خواهيم رفت.

غیر از وکالت چه می خواهی؟!

روز 3/6/42 از ساعت 1800 جلسه حزب استقلال در خيابان اكباتان تشكيل شد. عبدالقدير آزاد اظهار داشت قهرماني عضو حزب استقلال خوشبختانه از لرستان كانديدا مي‌باشد و ما دست از فعاليت خود بر نمي‌داريم من منتظرم ببينم دولت چه معامله [اي] مي‌كند از انتخابات گذشته خاطرات شرم‌آوري دارم كه شبانه صندوقها را دولت عوض مي‌كرد دوره چهاردهم جلو بازار و مسجد شاه ميتينگ راه انداختم و سر و صدا كردم از وزارت كشور مرا احضار كردند و گفتند جز وكالت چه مي‌خواهي مجبور شدند مرا وكيل سبزوار بكنند. حالا هم نبايد بترسيم اين وكلايي كه دولت انتخاب كرده يك سر سوزن براي مملكت كاري نخواهند كرد. تنها براي رضايت خارجيان اين مجلس تشكيل مي‌شود. 
آقاي سليمي اعلاميه آقاي ميلاني را در مورد تحريم انتخابات با صداي بلند قرائت كرد و رسولي كه خود را كانديداي گلپايگان مي‌داند اظهار داشت چند مرتبه تقاضاي ملاقات با آقاي علم كرده است به من وقت ملاقات نداده نامه به او مي‌نويسم و ثابت مي‌كنم چه آتشي در اين مملكت روشن نموده و چه حق‌هايي را پايمال كرده‌ است.
اين جلسه در ساعت 1930 پايان يافت.

این پسره مزخرف احمق...!

بين بعضي از محافل مطبوعاتي شايع است كه اعليحضرت همايون شاهنشاه در روز مسافرت به كشور اتحاد جماهير شوروي در فرودگاه مهرآباد با عصبانيت خطاب به آقاي هويدا نخست‌وزير و چند نفر ديگر ضمن اشاره به مندرجات اخير مجله خوشه به مديريت دكتر عسگري درباره كاهش قيمت مايحتاج عمومي و اينكه اقدامات انجام شده در اين مورد را مسخره تلقي نموده اظهار فرموده‌اند: «اين چه مطلبي است كه اين پسره مزخرف احمق نوشته است.»
بدنبال فرمايشات ملوكانه طبق دستور آقاي نخست‌وزير قرار شده به خدمت دكتر عسگري در مجلس شوراي ملي و وزارت بهداري خاتمه داده شود و مزاياي حقوقي وي قطع گردد.
توضيح آنكه گفته مي‌شود كه دكتر عسگري از جمله افراد نزديك به دكتر آموزگار وزير دارايي مي‌باشد.

برکناری بخاطر دفاع از مظلومین

دكتر علي‌آبادي دادستان كل سه روز قبل درمنزل خود به يكي از دوستانش اظهار داشته در حدود دو سال قبل فرمانفرمائيان در جاده پهلوي چون در حال مستي اتومبيل ميرانده است مرتكب قتل چهار نفر كارگر كه در كنار جاده منتظر اتوبوس بوده‌اند مي‌شود اين شخص مايل بوده در دادگستري، مجازات او فقط دو ماه زندان قابل خريد تعيين شود كه اصولاً زنداني هم نشده و بنام اينكه تقصير متوجه مقتولين است او را از مجازات قانوني معاف دارند.
علي‌آبادي اضافه كرده من زير بار توصيه‌ها و فشاري كه از خارج به من وارد مي‌شد نرفتم و اين شخص متوسل به والاحضرت اشرف پهلوي گرديد. چند بار از طرف والاحضرت اشرف به من پيغام فرستاده شد كه اين پرونده را به نفع فرمانفرمائيان مختومه سازم من زير بار نرفتم و روزي والاحضرت مرا احضار فرمودند كه به كاخ ايشان رفته و در خصوص اين پرونده با من مذاكره نمايند. من چون نمي‌خواستم نظر والاحضرت را رد كنم و در عين حال مايل نبودم خون بي‌گناهان پايمال شود، به نام اينكه صبح‌ها در دادگستري كار دارم و بعد‌ازظهرها در دانشگاه درس مي‌دهم از رفتن به حضور والاحضرت خودداري كردم و همين امر موجب شد با سعايت عليه من نزد مقام سلطنت مرا كه عالي‌ترين مقام قضائي را در اختيار داشتم به گناه طرفداري از مظلومين از كار بركنار كردند.
دكتر علي‌آبادي اضافه نموده هر يك از مقامات متنفذ مملكت كه مرتكب اعمال اخلاقي مي‌شوند با واسطه‌‌هايي پاي خاندان سلطنت را به ميان مي‌كشند تا از نفوذ دربار براي صدور آرائي در دادگستري به نفع خويش استفاده كنند و اگر قاضي به پيروي از عدالت زيربار اين اعمال نفوذ‌ها نرود به او تهمت سياسي مي‌زنند و دردسرهايي براي او ايجاد مي‌شود و اگر قضات جوان انتقادي از دربار دارند ناشي از اعمال نفوذ بعضي از افراد خاندان سلطنت است وگرنه عموماً نسبت به شخص شاهنشاه دلبستگي و علاقه‌مندي كاملي دارند.
روي پرونده م و جلد 7 طي شماره 21435 / 322 ـ 26/4/43 به سازمان امور همگاني ارسال شده روي پرونده دكتر احمد علي‌آبادي فرزند فتح‌ الله بايگاني شود. 28/6/43 
رئيس بخش 322ـ رشيدي
گيرندگان: سازمان امور همگاني ساواك جهت استحضار و هرگونه اقدام مقتضي.

اختلاس در پست استانداری و وزارت کشور

شايع است آقاي دكتر پيراسته در پست استانداري فارس و اخيراً در وزارت كشور مرتكب اعمال زير گشته است:
1ـ حسب‌ الامر جهان مطاع ملوكانه هفتصد‌هزار تومان از محل پذيره نفت براي ساختمان اسكان عشاير فارس تعيين گشته كه مقرر مي‌گردد تحت نظر كميسيوني كه رياست آن با تيمسار سرلشكر همت بوده انجام پذيرد.
ابتدا بدون دخالت تيمسار نامبرده ساختمان‌هاي مخصوصي مي‌نمايند كه چون دزدي در آن زياد شده ناچار به محو آن گرديده در اين جريان پسر كسروي و پسر سرهنگ خداداد مداخلاتي داشته و چنانچه از تيمسار همت چگونگي پرسش شود حقايق را خواهند گفت بقيه پول هم معلوم نيست به چه مصرفي رسيده است.
2ـ غلامرضا خان ايلخان كه از خاندان بزرگ فارس مي‌باشد و كانديد انتخابات بوده دويست هزار تومان گرفته او را به نمايندگي مجلس اخير انتخاب كرده؛ در اين جريان فرماندار محل نيز دخالت داشته و يك حلقه انگشتر مبلغ چهل و پنج هزار تومان براي دكتر پيراسته خريداري و تقديم مي‌دارند. چنانچه از غلامرضا ايلخان در محيط محرمانه تحقيق شود حقايق را خواهند گفت. ضمناً اين شخص مورد شناسايي و عنايت اعليحضرت همايون شاهنشاهي نيز مي‌باشد.
3ـ از غلامرضا حكيمي (مقبل‌ السلطان) نيز پنجاه هزار تومان وجه نقد و يك حلقه انگشتر نيز به مبلغ پنجاه هزارتومان گرفته به نمايندگي مجلس انتخاب شده كه اغلب اهالي شيراز از اين جريان مطلع مي‌باشند.
4ـ دويست هزار تومان به نام ساختمان ولايتعهد وسيله جمعيتي در شهرداري شيراز جمع‌آوري شده كه بالا كشيده‌اند و كوچكترين ساختماني نكرده‌‌اند.

۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

ترور شاه صحنه سازی بود

ترور شاه كه در فروردين 1344 در كاخ مرمر به وقوع پيوست، از نظر خبرنگارقضائي روزنامه كيهان، يك صحنه‌سازي فريبنده بود.

توصیه به عدم انتقاد از اصلاحات ارضی

ظرف چند روز اخیر مهندس ارفع و دکتر یزدان‌پناه کفیلان فراکسیون پارلمانی حزب ایران نوین به اعضاء فراکسیون توصیه می‌نمایند که تا مدتی از جریان اصلاحات ارضی انتقاد نکنند زیرا با افتضاحی که در نتیجه نطق فولادوند در مجلس شورای ملی له اصلاحات ارضی ببار آمده مصلحت نیست از طرف اعضاء فراکسیون مطلبی گفته شود و یا آنکه در روزنامه‌های خود مطلبی بنویسند زیرا این کار به زیان دولت تمام می‌شود. گفته خواهد شد که دولت نتوانسته است اصلاحات ارضی را خوب به انجام برساند.
محترماً اطلاعیه مذکور به بخش 323 ارسال گردد. سامعی
گیرندگان : ریاست بخش 323 به منظور اطلاع و هرگونه اقدام مقتضی.

سرپرستی بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر توسط اشرف پهلوی

يكي از بازپرسان دادسراي تهران به طور خصوصي به يكي از دوستان خود اظهار داشته والاحضرت اشرف پهلوي بزرگترين باند قاچاقچيان ترياك و مواد مخدر در ايران را سرپرستي مي‌كنند و آقاي دكتر جهانشاه صالح وزير سابق بهداري نيز با مشاراليها همكاري و معاونت دارند و به همين جهت دستگاههاي قضايي و انتظامي قادر به تعقيب شديد قاچاقچيان و دستگيري مؤثرين آنها نمي‌باشند.
مهدنيا بازپرس سابق گمرك از قول يكي از قاچاقچيان معروف تهران اظهار داشته در هر ماه مقدار زيادي ترياك مرغوب تركيه و كردستان ايران براي تيمسار سرلشگر بختيار مي‌رسد و ايشان نيز مقداري از آن را به دربار شاهنشاهي و بعضي از رجال تسليم مي‌نمايند.

سوزاندن اسناد با اهمیت

چون سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي توجه ساواك را به اسناد حساس موجود در ساواك به ويژه اسناد مربوط به همكاريهاي دو جانبه با سرويسهاي مذكور جلب نموده و پيشنهاد كرده بودند اين قبيل اسناد منهدم گردند از اين رو مراتب طي گزارشي به عرض تيمسار رياست ساواك رسيد كه پي‌نوشت فرمودند «آنچه از نظر حفاظتي اهميت دارد سوزانيده شودـ اقدام شود تا هيچ سندي در دسترس نباشد.»
خواهشمند است دستور فرماييد در اجراي اوامر برابر مقررات مربوطه به انهدام اسناد در اين مورد اقدام لازم معمول دارند.
رئيس اداره همكاريها ـ محيط

کلاهبرداری تیمسار خسروانی و تیمسار سپهبد اویسی با تاسیس شرکت

اخيراً شركتي به نام ديزركل با مسئوليت محدود براي انجام عمليات زراعي ـ باغداري ـ كشت نباتات در خيابان ويلا شماره 8 تشكيل شده و مؤسسين شركت عبارتند از:
1ـ تيمسار سرلشگر پرويز خسرواني و تيمسار سپهبد غلامعلي اويسي كه مدير عامل و عضو هيئت مديره همين دو نفر هستند و سرمايه ‌آن پانصد هزار ريال است و چون تيمسار پرويز خسرواني مرتباً براي گرفتن پول به بانك مراجعه مي‌كند كارمندان بانك ناراحت بوده و اظهار مي‌دارند پول بانك بايد براي كشاورزان مصرف شود اينها افسران شاغل و صاحب قدرت هستند پول بانك را مي‌گيرند و ديگر نمي‌دهند سپس اضافه كردند تيمسار خسرواني قريب سه هزار متر زمين در عباس‌آباد براي باشگاه تاج از بانك كشاورزي گرفته نه پول آن را داده نه باشگاه درست كرده و قريب دو ميليون تومان زمين او ارزش دارد چرا نام شاهنشاه را اينها بدنام مي‌كنند وهر كار هم مي‌نمايند به نام شاهنشاه آريامهر انجام مي‌دهند.

سی هزار فرانک بابت خرید ملحفه از فرانسه برای همسر آموزگار


توقیف مجله ایران بعلت درج مقالات و اخبار تحریک آمیز(۲)

توقیف مجله ایران بعلت درج مقالات و اخبار تحریک آمیز(۱)

۱۳۹۲ تیر ۲۰, پنجشنبه

درخواست نشان برای افسران و صاحبمنصبان انگلیسی در خدمت رضا شاه + سند

مقام منيع حضرت اشرف رياست محترم وزارت 
نظر باينكه كلنل اسمايس در مدتيكه مشغول خدمت بود وزارت جنگ كمال رضايت را از ايشان دارد لهذا پيشنهاد مينمايد كه از طرف دولت نشان درجه اول خارجه بمشاراليه اعطا شود و ضمناً براي يادآوري خاطر مبارك هم تصديع مي‌دهم در اينموقع كه ژنرال آيرن سايد و ژنرال گوري و بعضي از صاحبمنصبان انگليسي كه در فرونت گيلان ابراز لياقت نموده و ميخواهند از ايران مسافرت نمايند بي مورد نيست نشانهائيكه حضرت اشرف مقتضي ميدانند قبل از حركت بانها مرحمت شود.